από την Ally Krupar
Το RESULTS Educational Fund και το Open Knowledge International παρουσιάζουν τα δεδομένα του 2016 από το Right to Education Index (RTEI), μια παγκόσμια πρωτοβουλία λογοδοσίας που στοχεύει να εξασφαλίσει ότι όλοι οι άνθρωποι, παντού, απολαμβάνουν το δικαίωμα σε ποιοτική εκπαίδευση. Το RTEI είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα δράσης που χρησιμοποιεί ένα εργαλείο παρακολούθησης που βασίζεται στη διεθνή νομοθεσία για τα ανθρώπινα δικαιώματα και συλλέγει δεδομένα σχετικά με το δικαίωμα στην εκπαίδευση με εθνικές οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών. Το 2016 το RTEI μας προσέγγισε να αναπτύξουμε μια πλατφόρμα για να διευκολύνουμε έναν ανοικτό δημόσιο διάλογο σχετικά με το δικαίωμα στην εκπαίδευση ανά τον κόσμο, σύμφωνα με την αποστολή μας να ενδυναμώσουμε τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών να χρησιμοποιούν ανοικτά δεδομένα για τη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων. Ο τρέχων ιστότοπος βλέπει ορισμένες βελτιώσεις στον ιστότοπο, μαζί με τα νέα δεδομένα. Οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, οι υποστηρικτές, οι ερευνητές και οι φορείς χάραξης πολιτικής στη συνέχεια, χρησιμοποιούν τα δεδομένα στις εθνικές εκστρατείες υποστήριξης και κατανοούν καλύτερα την εθνική ικανοποίηση του δικαιώματος στην εκπαίδευση. Τα δεδομένα που προκύπτουν είναι τώρα διαθέσιμα στη διεύθυνση www.rtei.org.
Το RTEI 2016 συνέλεξε δεδομένα μαζί με εταίρους στην κοινωνία των πολιτών σε 15 χώρες:
- Basic Education Network Ethiopia (BEN-E)
- Civil Society Action Coalition on Education for All (CSACEFA, Nigeria)
- Civil Society Network for Education Reforms (E-Net, the Philippines)
- Coalition Nationale de l’Éducation Pour Tous (CONEPT/RDC, Democratic Republic of Congo)
- Education Coalition of Zimbabwe (ECOZI)
- Foro Dakar (Honduras)
- Foro por el Derecho a la Educación (Chile)
- Global Campaign for Education – United States (GCE-U.S.)
- HakiElimu (Tanzania)
- Network for Education Watch (NEW, Indonesia)
- RESULTS Canada
- RESULTS International Australia
- RESULTS Korea
- RESULTS UK
- Teacher Creativity Center (TCC, Palestine)
Οι εταίροι της κοινωνίας των πολιτών συμπλήρωσαν το RTEI Questionnaire. Τα ευρήματά τους εξετάστηκαν από δύο ανεξάρτητους εθνικούς ερευνητές και διαβιβάστηκαν σε κυβερνητικούς αξιωματούχους για την αντίδραση και τα σχόλιά τους.
Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από πέντε θέματα (Διακυβέρνηση, Διαθεσιμότητα, Προσβασιμότητα, Αποδεκτικότητα και Προσαρμοστικότητα, βλ. σύνδεσμο). Οι βαθμολογίες των δεικτών προέρχονται από τον μέσο όρο των βαθμολογιών των θεματικών. Οι βαθμολογίες θεματικών είναι ένας μέσος όρος βαθμολογίας υποθεμάτων, που υπολογίζονται με τον μέσο όρο των αντιπροσωπευτικών σημείων δεδομένων. Μοναδικές τιμές υπολογίζονται επίσης για να λαμβάνουν υπόψη:
- Δεδομένα που λείπουν ·
- Εθνικά ελάχιστα πρότυπα σχετικά με τους μαθητές ανά τάξη, τους μαθητές ανά εκπαιδευμένο εκπαιδευτικό, τους μαθητές ανά τουαλέτα και τους μαθητές ανά εγχειρίδιο ·
- Αναλυτικά στοιχεία για τα αποτελέσματα και την εγγραφή ανά φύλο, αγροτικές και αστικές ανισότητες, πεμπτημόρια εισοδήματος, και καθεστώς αναπηρίας ·
- Σταδιακά πραγματοποιημένα δικαιώματα με σταθμισμένη ισοτιμία αγοραστικής δύναμης κατά κεφαλήν ΑΕΠ.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους υπολογισμούς διατίθενται στο rtei.org και θα αναλυθούν σε μια προσεχή τεχνική σύντομη παρουσίαση του RTEI.
Τα δεδομένα που προκύπτουν για το 2016 είναι τώρα διαθέσιμα στο www.rtei.org. Το 2016, το RTEI διαπίστωσε ότι η Αυστραλία, ο Καναδάς και το Ηνωμένο Βασίλειο είχαν το πιο ισχυρό πλαίσιο για το δικαίωμα στην εκπαίδευση στις πέντε θεματικές που εκπροσωπούνταν στο RTEI: Διακυβέρνηση, Διαθεσιμότητα, Προσβασιμότητα, Αποδεκτικότητα, και Προσαρμοστικότητα. Κάθε θεματική αποτελείται από υποθέματα που αναφέρονται ειδικά στο πλαίσιο του διεθνούς δικαιώματος στην εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα της Αυστραλίας, του Καναδά και του Ηνωμένου Βασιλείου ήταν τα υψηλότερα στη Διαθεσιμότητα, αντικατοπτρίζοντας την υποδομή και τους πόρους των σχολείων, συμπεριλαμβανομένων των σχολικών εγχειριδίων, των εγκαταστάσεων υγιεινής, των τάξεων και των μαθητών ανά εκπαιδευόμενο.
Στον άλλο άξονα του δείκτη, η Χιλή, η ΛΔΚ και η Ζιμπάμπουε αγωνίστηκαν για την ικανοποίηση των δεικτών που παρακολουθούνταν στο RTEI 2016. Αυτές οι χώρες είχαν χαμηλές βαθμολογίες Αποδεκτικότητας ή Προσαρμοστικότητας, δηλώνοντας ασθενέστερα εκπαιδευτικά συστήματα και δυσκολία αντιμετώπισης σταδιακά υλοποιημένων δικαιωμάτων, όπως τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρίες . Για όλες τις συμμετέχουσες χώρες του RTEI 2016, η χαμηλότερα βαθμολογούμενη θεματική ήταν η Προσαρμοστικότητα, η οποία επικεντρώθηκε στην εκπαίδευση για τα παιδιά με αναπηρίες, τα παιδιά εκτός σχολείου και τις εξωσχολικές εκπαιδευτικές ευκαιρίες. Εκτός των δεικτών της Προσαρμοστικότητας, το υποθεματικό τμήμα των τάξεων είχε τον χαμηλότερο μέσο όρο όλων των διαθεμάτων διαθεσιμότητας σε όλες τις χώρες λόγω της έλλειψης δεδομένων υποδομής που είναι διαθέσιμα στο RTEI 2016 και των υψηλών δεικτών μαθητών ανά τάξη σε πολλές χώρες. Το RTEI 2016 περιελάμβανε, επίσης, ανάλυση της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, δεδομένης της μεγαλύτερης προσοχής στη δίκαιη κατανομή πόρων και την πρόσβαση σε παγκόσμιο επίπεδο.
Έρευνα προς Δράση
Το 2017, το RTEI εισέρχεται στη φάση υπεράσπισης της εφαρμογής δεδομένων. Τον Ιανουάριο του 2017, το RESULTS Educational Fund κάλεσε δέκα σημερινούς εταίρους του RTEI από τον Παγκόσμιο Νότο να υποβάλουν προτάσεις για την εφαρμογή στρατηγικών εσωτερικής υπεράσπισης το 2017, χρησιμοποιώντας τα ευρήματα του RTEI 2016. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ και τα μέλη της Συμβουλευτικής Ομάδας RTEI εξέτασαν τις αιτήσεις και επέλεξαν τους ακόλουθους πέντε RTEI 2017 Εταίρους Υπεράσπισης:
- Η Ονδούρα – το Foro Dakar θα χρησιμοποιήσει τα δεδομένα που συλλέχθηκαν στο RTEI 2016 σχετικά με το SDG 4 για να επικεντρωθεί στον εθνικό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού τομέα, στις διακρίσεις και την παρακολούθηση της προόδου προς την SDG 4.
- Η Ινδονησία – Η Νέα Ινδονησία θα χρησιμοποιήσει στοιχεία σχετικά με την ποιότητα των εκπαιδευτικών και την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες για την εφαρμογή στρατηγικών που εστιάζονται στη βελτίωση των εθνικών προγραμμάτων κατάρτισης που σχετίζονται με τη συνεκπαίδευση για την ενίσχυση του δικαιώματος στην εκπαίδευση.
- Η Παλαιστίνη – Το Teacher Creativity Center (TCC) θα χρησιμοποιήσει δεδομένα σχετικά με το SDG 4 για τη μέτρηση της προόδου προς τo SDG 4 μέσω της σκιαγραφικής αναφοράς στην UNESCO, στον Ειδικό Εισηγητή του ΟΗΕ για το δικαίωμα στην εκπαίδευση, στο Υπουργείο Παιδείας της Παλαιστίνης και στα τοπικά ΜΜΕ.
- Η Τανζανία –To HakiElimu θα χρησιμοποιήσει τα δεδομένα ειδικά για την εκπαίδευση των κοριτσιών και τη συνεκπαίδευση για να επικεντρωθεί στην υπεράσπιση των πολιτικών που βασίζονται σε αποδεικτικά στοιχεία και οι οποίες προάγουν την εκπαίδευση των κοριτσιών, την ένταξη και την ποιοτική εκπαίδευση.
- Η Ζιμπάμπουε – Το Education Coalition of Zimbabwe (ECOZI) θα επισημάνει τα ευρήματα του RTEI 2016 σχετικά με τη συνεχιζόμενη χρήση σωματικών τιμωριών στα σχολεία για την ανάπτυξη και τη διάδοση εναλλακτικών πολιτικών θετικής πειθαρχίας στα σχολεία, την κατάρτιση βουλευτών σε θέματα σωματικών τιμωριών και την υποβολή συστάσεων πολιτικής για τη σωματική τιμωρία και τη δωρεάν εκπαίδευση.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ και άλλοι εταίροι της RTEI αναμένουν να στηρίξουν αυτές τις στρατηγικές υπεράσπισης το 2017. Επιδιώκουμε ενημερώσεις υποστήριξης εντός χώρας από τους συνεργάτες μας στο www.rtei.org.
Μπορείτε να βρείτε το πρωτότυπο κείμενο εδώ.